کارشناسی حرفه ای مجری گری ورزشی

مشخصات و مزایای طرح:

مجری تلویزیون به‌عنوان اجرا کننده یک برنامه، خط اول تماس با بیننده و ویترین سلیقه مدیران یک شبکه است. با توسعه کمی و کیفی شبکه‌های سیما و برنامه‌سازی‌های متعدد، صدا و سیما، فرصت ظهور و حضور مجریان مختلفی را به‌خصوص در نسل جوان، به‌‌وجود آورده است که اغلب بدون گذراندن دوره آموزشی خاص، وارد این حرفه شده‌اند. پیامد چنین رویدادی در سیما، افزایش انتقاداتی است که از سوی کارشناسان رسانه به رویکرد فوق در سیما دیده می‌شود. با توجه به اهمیت و حساسیت شغل گویندگی و اجرا در رسانه ملی، برنامه‌ریزی و اجرای این دوره آموزشی ضروری تشخیص داده شد.

برخی از قابلیت‌ها و توانمندی‌‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان:

  1. خواندن شعر و نثر کلاسیک فارسی
  2. بیان صحیح زبان فارسی
  3. شناخت علائم کاری
  4. شناخت انواع متن‌های گویندگی
  5. اجرای رپرتاژ برنامه‌های مختلف هنری، ورزشی، خبری و …
  6. دریافت برنامه تنظیمی و اسامی افراد شرکت‌کننده در برنامه از کارگردان یا تهیه‌کننده
  7. مطالعه دقیق برنامه و بررسی اجمالی آن و تمرین و روخوانی آن قبل از اجرای برنامه

مشاغل قابل احراز:

  1. گوینده: یعنی فردی که بتواند از عهده‌ی خواندن شعر و نثر کلاسیک فارسی با فن بیان، شناخت علائم کاری، شناخت انواع متن برای گویندگی و انجام دوبله فیلم برآید.

مجری: یعنی فردی که در برنامه‌های رسانه همانند برنامه‌های اقتصادی، ورزشی، اجتماعی، سیاسی، میزگردها، همایش‌ها، جشنواره‌ها و … برنامه را افتتاح نموده و نسبت به معرفی میهمانان و دعوت شدگان اقدام و برنامه را رهبری نماید و در نهایت خاتمه ‌دهد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*